مشترکین هر اپراتور برای هر دقیقه مکالمه چقدر می پردازند؟ | رندباز

هزینه مکالمه اپراتورها در هردقیقه

مشترکین هر اپراتور برای هر دقیقه مکالمه چقدر می پردازند؟

تعرفه مکالمه در هر اپراتور کاملا با اپراتور دیگر متفاوت می باشد. این تفاوت حتی در میان سیم کارت های هر اپراتور نیز دیده می شود و ..
تاریخ انتشار: 7 آبان 1401

این روزها با وجود پیشرفت علم و تکنولوژی، کارکرد تلفن های همراه بسیار با گذشته فرق کرده است و استفاده از این گجت های کوچک اما مفید و مناسب، دیگر به برقراری تماس و ارسال پیامک خلاصه نمی شود و کارهای بسیار زیادی مانند وبگردی، انجام بازی، خرید و فروش محصولات، استفاده از خدمات آموزشی، بانکی، بهداشتی و ... را به راحتی می توان با آنها انجام داد. با این وجود همچنان برقراری مکالمه یکی از اصلی ترین و پرکاربردترین موارد استفاده از گوشی های هوشمند می باشد که تقریبا همه کاربران از آن استفاده می کنند.

 

قطعا گوشی های هوشمند بدون سیم کارت های کوچک، به هیچ وجه امکان برقراری تماس نداشته و همه افراد باید برای استفاده از این سرویس، از یکی از سیم کارت های دائمی یا اعتباری اپراتورهای فعال در کشور استفاده نمایند. بنابراین لازم است افراد در نظر گرفتن بودجه و نیاز خود، یکی از سیم کارت های موجود در بازار را تهیه نموده و از خدمات مختلف آنها بهره مند گردند.

 

در کشور ما در حال حاضر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل به عنوان اپراتورهای فعال در کشور، بعد از ایجاد سرویس رومینگ ملی و امکان استفاده مشترکین مختلف از آنتن های موجود در هر منطقه، تقریبا خدمات کاملا یکسانی را از جهت آنتن دهی و برقراری تماس به مشترکین خود ارائه می دهند. ولی با این وجود تعرفه مکالمه در هر اپراتور کاملا با اپراتور دیگر متفاوت می باشد. این تفاوت حتی در میان سیم کارت های هر اپراتور نیز دیده می شود و معمولا تعرفه هزینه های سیم کارت های دائمی یک اپراتور از سیم کارت های اعتباری همان اپراتور کمتر می باشد.

به همین خاطر در ادامه نگاهی مقایسه ای به تعرفه مکالمات در اپراتورهای مختلف در کشور خواهیم داشت:

 

اپراتور همراه اول

همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور فعال که از بیشترین تعداد مشترک و بیشترین پوشش شبکه در کشور برخوردار می باشد، هزینه مکالمات درون شبکه و برون شبکه خود برای مشترکین دائمی و اعتباری اینگونه تعرفه گذاری نموده است:

نوع ارتباط سیم کارت اعتباری همراه اول سیم کارت دائمی همراه اول
درون شبکه 89.9 تومان 59.9 تومان
برون شبکه 89.9 تومان 59.9 تومان

توجه به جدول فوق نشان می دهد که برای مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول یا سیم کارت اعتباری همراه اول، هزینه مکالمات درون شبکه ( همراه اول به همراه اول ) و برون شبکه ( همراه اول به ایرانسل یا رایتل ) کاملا یکسان می باشد. البته لازم به ذکر است که این اپراتور تعرفه مکالمات خود را از سال 97 ثابت نگه داشته و این تعرفه از آن سال تا کنون هیچ گونه تغییری نداشته است.

 

اپراتور ایرانسل

بررسی ها نشان می دهد که تقریبا بین اپراتور همراه اول و ایرانسل رقابت خاصی وجود نداشته و معمولا همه تعرفه های ایرانسل با رفیق قدیمی خود، همراه اول، کاملا یکسان می باشد. هزینه مکالمات سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل نیز با سیم کارت همراه اول کاملا یکسان می باشد.

هزینه مکالمات ایرانسل بر اساس اعلام این اپراتور در سال 1401 به شرح ذیل می باشد:

نوع ارتباط سیم کارت اعتباری همراه اول سیم کارت دائمی همراه اول
درون شبکه 89.9 تومان 59.9 تومان
برون شبکه 89.9 تومان 59.9 تومان

نگاهی کوتاه به جدول فوق نشان می دهد؛ با وجود آن که اپراتور ایرانسل از بیشترین تعداد مشترک اعتباری در کشور برخوردار است، اما تعرفه مکالمات برای مشترکین اعتباری برای هر دقیقه 30 تومان بیشتر از مشترکین دائمی ایرانسل می باشد.

 

اپراتور رایتل

رایتل به عنوان سومین اپراتور فعال در کشور، با وجود آن که از کمترین پوشش شبکه و کمترین تعداد مشترک برخوردار است، از به صرفه ترین و مناسب ترین تعرفه مکالمات در بین اپراتور ها برخوردار می باشد.

هزینه تعرفه مکالمات اپراتور رایتل برای مشترکین به شرح ذیل می باشد:

نوع ارتباط سیم کارت اعتباری همراه اول سیم کارت دائمی همراه اول
درون شبکه هفت تومان هفت تومان
برون شبکه 88.8 تومان 55.5 تومان

با توجه به یکسان سازی هزینه مکالمات درون شبکه ای رایتل، مشترکین سیم کارت اعتباری رایتل و سیم کارت دائمی رایتل برای هر گونه مکالمه درون شبکه تنها لازم است 7 تومان پرداخت نمایند که این رقم در مقایسه با  هزینه مکالمات مشترکین سیم کارت های همراه اول و ایرانسل دقیقه ای 52.9 ریال کمتر می باشد.

 

مقایسه کلی تعرفه های مکالمه در اپراتورها

به طور کلی تعرفه مکالمات درون شبکه و برون شبکه مشترکین دائمی و اعتباری اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل به شرح ذیل می باشد:

اپراتور مبدا اپراتور مقصد سیم کارت دائمی سیم کارت اعتباری
همراه اول همراه اول 59.9 تومان 89.9 تومان
ایرانسل یا رایتل 59.9 تومان 89.9 تومان
ایرانسل ایرانسل 59.9 تومان 89.9 تومان
همراه اول یا رایتل 59.9 تومان 89.9 تومان
رایتل رایتل هفت تومان هفت تومان
همراه اول یا ایرانسل 55.5 تومان 88.8 تومان

بررسی اجمالی جدول فوق نشان می دهد که اپراتور رایتل با وجود آن که تنها نیم درصد از سیم کارت های فعال در کشور را در اختیار دارد، ارزان ترین تعرفه ها را برای مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری خود در نظر گرفته است. این در حالی است که هیچ گونه رقابتی بین اپراتورهای تراز اول کشور که از بیشترین تعداد مشترک برخوردارند، دیده نمی شود و به نظر می رسد سیاست یکسان سازی قیمت ها در این دو اپراتور هم چنان ادامه خواهد داشت و هزینه های مربوط به مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول و ایرانسل بیشتر یکسان سازی شده تا در فضای رقابتی کمی متفاوت باشد.

به طور کلی هزینه مکالمات درون شبکه و برون شبکه مشترکین دائمی کلیه اپرتورها به قبض آخر ماه اضافه می گردد، و هزینه همین مکالمات از اعتبار ریالی مشترکین سیم کارت های اعتباری کسر می گردد.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 


نظرات کاربران


Success!
Error!
!فروشگاه سیم کارتتو ایجاد کن، 2.000 تومان اعتبار هدیه بگیر ایجاد فروشگاه اختصاصی +