سهم 88 درصدی اینترنت پرسرعت در کشور | رندباز

اینترنت 3Gو4G،هشتاد و هشت درصد از سهم اینترنت کشور را از آن خود کرده است.

سهم 88 درصدی اینترنت پرسرعت در کشور

با توجه به استقبال عمومی از اینترنت؛ خصوصا اینترنت همراه اپراتورهای فعال در کشور تلاش نمودند تا با گسترش پوشش شبکه، خدمات...
تاریخ انتشار: 12 بهمن 1400

از همان سال 1372 که اینترنت وارد ایران شد، جذابیت آن به قدری زیاد بود که تعداد کاربران آن همواره روند افزاینده ای داشته است. با وجود آن که سرعت اینترنت در ایران در مقایسه با کشورهای دنیا و حتی منطقه جایگاه مناسبی ندارد، ولی استقبال از آن در بین کاربران ایرانی روز به روز رو به افزایش است.

با شیوع ویروس کرونا استفاده از اینترنت آن چنان سرعتی به خود گرفت که نفوذ آن در بخش های مختلف زندگی به میزان قابل توجهی در تمام دنیا گسترش پیدا کرد. قرنطینه های سراسری سبب تغییرات اساسی در سیستم های آموزشی، خرید، فروش، بانکداری، ارتباطات و... گردید و ناچارا میزان استفاده مردم از خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش پیدا کرد.

با توجه به استقبال عمومی از اینترنت؛ خصوصا اینترنت همراه اپراتورهای فعال در کشور (همراه اول ، ایرانسل ، رایتل) تلاش نمودند تا با گسترش پوشش شبکه، خدمات و سرویس های خود را با پوشش و سرعت بیشتری در اختیار مشترکان قرار دهند. در حال حاضر کلیه گوشی های هوشمند همراه یا سایر گجت های سیم کارت خور مانند تبلت ها قابلیت استفاده از خدماتی مانند اینترنت نسل دو، نسل سه و چهار را دارند. هر چند که آمارها نشان می دهد؛ استقبال مردم از اینترنت نسل سه و چهار به مراتب بسیار بیشتر بوده و کاربرها ترجیح می دهند به سهولت از اینترنتی پر سرعت برخوردار گردند.

بر اساس آمار نهایی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تا پایان آذر ماه 1400 ، 88،8 درصد کاربران از طریق 3G و 4G به اینترنت متصل شده اند که این عدد در مقایسه با سایر بخش ها قابل توجه می باشد.

 

آمار نهایی کل مصرف اینترنت در کشور تا پایان آذر 1400

 

نوع اینترنت تعداد مشترک سهم نهایی(درصد)
3G و 4G 84،196،828 88.82
اینترنت پهن باند DSL 8،571،959 9.04
اینترنت TD-LTE 1،485،985 1.57
وای فای 382،398 0.40
فیبر نوری 159،708 0.17

 

جدول فوق نشان می دهد که در حال حاضر مهمترین روش دسترسی مردم به اینترنت در کشور، اینترنت 3G و 4G می باشد.

البته میزان رشد اینترنت همراه در مقایسه با رشد اینترنت ثابت نیز بسیار زیاد و قابل ملاحظه است؛ چرا که در اغلب کشورهای دنیا این موضوع بر عکس بوده و اینترنت ثابت با سرعت بیشتری در حال توسعه و گسترش است. طبق آخرین ارزیابی ها سرعت اینترنت ثابت در ایران در میان 176 کشور مورد ارزیابی رتبه 153 و اینترنت همراه رتبه 79 را دارد که شاید همین موضوع، دلیل اصلی میزان رشد اینترنت همراه باشد.

هر چند که دلایلی هم چون دوری از شبکه پوشش شهری اپراتور مربوط، از سرعت و کیفیت سرویس می کاهد و همواره نارضایتی هایی در این خصوص وجود دارد، ولی به طور کلی این آمار نشان می دهد که در سال گذشته برای مشترکان اینترنت همراه، سرعت و سهولت دسترسی به خدمات بیشترین اهمیت را داشته است.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



نظرات کاربران


Success!
Error!
!فروشگاه سیم کارتتو ایجاد کن، 2.000 تومان اعتبار هدیه بگیر ایجاد فروشگاه اختصاصی +