افزایش قیمت بسته‌های اینترنت همراه اول و ایرانسل غیرقانونی است | رندباز

جریمه دو میلیاردی در انتظار اپراتور ها

افزایش قیمت بسته‌های اینترنت همراه اول و ایرانسل غیرقانونی است

استقبال چشمگیر مخاطبان از خدمات اینترنت تلفن همراه باعث شد که بعضی از اپراتورهای ارائه دهنده خدمات به این فکر باشند که از این فرصت نهایت استفاده را ببرند. از این رو چندی پیش دو اپراتور ایرانسل و همراه اول به طور ناگهانی و بدون تأیید وزارت ارتباطات و رگولاتوری اقدام به افزایش قیمت بسته های اینترنتی خود کردند.
تاریخ انتشار: 22 تیر 1399

یکی از محبوب ترین و پر کاربرد ترین خدماتی که اپراتورهای تلفن همراه در کشور به مشترکین خود ارائه می دهند اینترنت همراه می‌ باشد. اینترنت همراه در ایران تا پایان سال 98 به بالاترین درصد و ضریب نفوذ خود رسیده است و در اواخر سال 98 با شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیل شدن بسیاری از مراکز و کسب و کارها و همچنین آنلاین شدن آموزش های مدارس و دانشگاه ها میزان استقبال مشترکین برای استفاده از اینترنت همراه اپراتورها به طرز چشمگیری افزایش یافت به طوری که زیر ساخت های اپراتورها با این حجم از استفاده از خدمات اینترنت همراه تناسب نداشت و همین امر باعث شد که در بسیاری از روزها با اختلال و افت سرعت اینترنت مواجه باشیم.

به نقل از پایگاه خبری رندباز، گویا این استقبال چشمگیر مخاطبان از خدمات اینترنت تلفن همراه باعث شد که بعضی از اپراتورهای ارائه دهنده خدمات به این فکر باشند که از این فرصت نهایت استفاده را ببرند. از این رو چندی پیش دو اپراتور ایرانسل و همراه اول به طور ناگهانی و بدون تأیید وزارت ارتباطات و رگولاتوری اقدام به افزایش قیمت بسته های اینترنتی خود کردند. این افزایش به قدری چشمگیر بود گه مشترکین در فضای مجاری به این مسأله اعتراض کردند و از وزارت ارتباطات خواستار رسیدگی شدند.

رگولاتوری و وزارت ارتباطات پس از این اقدام اپراتورها واکنش نشان داده و اعلام کردند که این کار غیر قانونی بوده و بدون کسب مجوز از رگولاتوری صورت گرفته است در نتیجه اپراتورهای متخلف باید سریعا نسبت به برگرداندن قیمت بسته ها به حالت قبل اقدام کنند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به افزایش قیمت بسته ‌های اینترنت دو اپراتور عمده بازار گفت: اپراتورها برخلاف مصوبات رگولاتوری عمل کردند و باید قیمت را به شرایط قبل بازگردانند تا راه تعامل باز شود.

حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با بیان اینکه تعریفی در بازار به نام اپراتور مسلط وجود دارد که می ‌تواند بازار را در اختیار بگیرد، گفت: اگر اپراتوری بیش از 50 درصد سهم بازار را در اختیار داشته باشد اپراتور مسلط است که هر دو اپراتور اول و دوم اپراتور مسلط بازار هستند و حالا هر دو اپراتور به ‌صورت هماهنگ بسته‌ های پر مخاطب خود را از کانال‌ هایی که خرید مردم بیشتر از آن‌ها انجام می‌ شود مثل USSD خارج کرده‌اند و این یعنی بازار را به سمتی برده ‌اند که مشترک مجبور شود تا نیازش را بر اساس بسته‌ های موجود با قیمت خیلی بالاتر تأمین کند.

وی افزود: این کار مصداق گران‌ فروشی است و اگر معادل ‌سازی کنیم متوجه می‌شویم که مردم باید بیش از دو برابر پول بدهند. علاوه بر اینکه بسته ‌هایی که جذابیت داشته ‌اند مثل بسته‌ های یک، دو و سه ‌ماهه را که باعث مدیریت مصرف می ‌شد حذف‌ شده‌ اند.

وی با بیان اینکه اپراتورها حدود یک ماه پیش درخواست افرایش قیمت و تغییر بسته را ارائه داده بودند، گفت: سازمان تنظیم به‌صراحت با افزایش قیمت ‌ها مخالفت کرده بود و این نشان می ‌دهد که اپراتورها می‌ دانند برای هرگونه تغییر باید به رگولاتوری مراجعه کنند و چون نتیجه مطلوب مورد نظر خود را نگرفته‌ اند به‌صورت غیرقانونی اقدام کرده ‌اند. از طرف دیگر ما گزارش هایی داریم که این کار حتی مورد تائید هیئت ‌مدیره آن ‌ها هم نبوده است.

رئیس سازمان تنظیم با اشاره به اخطار پروانه ‌ای به اپراتورها که موظف به برگرداندن قیمت و نوع بسته‌ ها به شرایط قبل در مهلت 10 روزه هستند، گفت: اپراتورها پس از تکمیل اطلاعات سازمان تنظیم از میزان خسارت به مشترکان باید آن را به‌طور کامل جبران کنند و بسته‌ ها را به حالت قبل برگردانند و هر چه زودتر قیمت ها را به حالت سابق برگردانند به نفع آن ‌هاست.

وی ادامه داد: اگر این کار را نکردند جریمه نقدی دو میلیارد تومانی در انتظار آنهاست و اگر تخلف استمرار داشته باشد مجازات ‌های دیگری مانند کاهش مدت اعتبار پروانه نیز قابل اجراست.

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



نظرات کاربران


Success!
Error!
!فروشگاه سیم کارتتو ایجاد کن، 2.000 تومان اعتبار هدیه بگیر ایجاد فروشگاه اختصاصی +