چگونه هزینه ی تماس و اینترنت خود را در سفرهای خارجی کاهش دهیم؟ | رندباز

در سفرهای خارجی، چه سیم کارتی برای اینترنت و مکالمه مناسب و به صرفه است؟

چگونه هزینه ی تماس و اینترنت خود را در سفرهای خارجی کاهش دهیم؟

یکی از مشکلات مهم مسافران خارج از کشور ؛ استفاده از تلفن همراه در طول سفر برای ارتباط با خانواده، دوستان و همکاران داخل کشور و استفاده از اینتر...
تاریخ انتشار: 16 مرداد 1397

در سفرهای خارجی، چه سیم کارتی برای اینترنت و مکالمه مناسب و به صرفه است؟

یکی از مشکلات مهم مسافران خارج از کشور ؛  استفاده از تلفن همراه در طول سفر برای ارتباط با خانواده، دوستان و همکاران داخل کشور و استفاده از اینترنت جهت یافتن مسیر ها و اطلاعات ضروری است. جهت حل این مشکل ، مسافرین راه های متفاوتی را در پیش رو دارند:

  • رومینگ اپراتور های داخلی : مزیت این روش راحت بودن فعال کردن و استفاده ازآن است اما مسافران پس از بازگشت از سفرشان با قبضی که اصلا انتظارش را ندارند مواجه می شوند مخصوصا اگر از اینترنت استفاده کرده باشند. به طور مثال هزینه ی رومینگ در کشور ترکیه برای اپراتورهای همراه اول و ایرانسل  به صورت زیر محاسبه می شود:
تعرفه نوع ارتباط
دقیقه ای 2000 تومان مکالمه با ایران
دقیقه ای 2000 تومان دریافت مکالمه
دقیقه ای 2000 تومان مکالمه داخلی
پیامکی 1000 تومان ارسال پیام کوتاه
مگابایتی 500 تومان اینترنت

تعرفه های اپراتورهای دیگر نیز در همین حدود می باشد، در رایتل پیامک ارزان تر است، همچنین لازم به ذکر است این تعرفه ها در کشورهای مختلف متفاوت می باشند اما در یک سفر ترکیه اگر یک گیگابایت اینترنت مصرف کنید هزینه ی فقط اینترنت شما می شود 500.000 تومان ، محاسبه ی باقی استفاده که بماند...

  • سیم کارت بین المللی:استفاده از این سیم کارت ها نسبت به استفاده از رومینگ به صرفه تر است و یکی دیگر از مزیت های آن این است که با یک سیم کارت می توانید در تمامی کشورها ارتباط برقرار کنید اما مشکلاتی از قبیل تغییر نرخ مکالمه در کشورهای مختلف، غیرفعال شدن در صورت شارژ نکردن به مدت 30 روز ، هزینه ی اینترنت بالا و ...را دارند.
  • سیم کارت کشور مربوطه (سیم کارت محلی): منطقی ترین و ارزان ترین راه تهیه سیم کارت کشور مقصد و استفاده از اپراتورهای رایج در همان کشور است. به طوری که در اکثر کشورها هزینه ی اینترنت هر گیگابایت به طور میانگین 6 الی 10000 تومان محاسبه می شود که به شما امکان می دهد به راحتی تماس تصویری برقرار کنید. همچنین بر روی اکثر سیم کارت ها به طور پیش فرض مکالمه وجود دارد. در صورتی هم که شارژ شما تمام شود به راحتی در کشور مقصد شارژ تهیه خواهید کرد. البته یکی از مهم ترین ایرادات این روش این است که برای تهیه سیم کارت کشور مربوطه بایستی وارد کشور مقصد شده، به مغازه ای مراجعه کنید و سیم کارت را تهیه کنید که این بدین معنی است که قبل از رسیدن شما به مقصد شماره ی شما مشخص نمی باشد، لازم است که مقداری زبان بلد باشید تا بتوانید سیم کارت را تهیه کنید و اگر آشنایی نداشته باشید ممکن است گران تر بخرید و اپراتور مناسبی را انتخاب نکنید. همچنین بعد از سفر اگر به کشور مربوطه بر نگردید این سیم کارت دیگر برای شما استفاده ای نخواهد داشت.

سایت خرید و فروش سیم کارت رند باز به منظور تسهیل خرید سیم کارت کشورهای دیگر برای هم وطنان،  اقدام به راه اندازی اولین سامانه ی جامع خرید و فروش سیم کارت های بین المللی کرده است که امکان خرید و فروش سیم کارت کشورهای مختلف را در داخل کشور برای مشتریان و فعالان سیم کارت بین المللی فراهم می کند ، در حال حاضر در این سامانه سیم کارت های ترکیه خرید و فروش می شود اما امکان فروش سیم کارت از هر کشوری فراهم شده است. لذا مسافران می توانند پس از سفر خود ، سیم کارت خود را به صورت رایگان در رندباز ثبت کنند و اقدام به فروش آن نمایند و یا قبل از سفر اقدام به انتخاب از بین شماره های موجود کرده و سیم کارت کشور مطبوع خود را تهیه نماید.

 

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



نظرات کاربران


Success!
Error!
!فروشگاه سیم کارتتو ایجاد کن، 2.000 تومان اعتبار هدیه بگیر ایجاد فروشگاه اختصاصی +