بزرگترین سازنده ی گوشی های هوشمند چین در حال کار بر روی یک هوش مصنوعی است که می تواند احساسات انسانی را بفهمد | رندباز

هوش مصنوعی که می تواند احساسات انسان را بفهمد

بزرگترین سازنده ی گوشی های هوشمند چین در حال کار بر روی یک هوش مصنوعی است که می تواند احساسات انسانی را بفهمد

شرکت تکنولوژی چینی هواوی می خواهد شیوه ی صحبت کردن مردم با دستیار صوتی هوشمند خود را تغییر دهد. به گفته ی مدیران ارشد این شرکت، برنامه ی شرکت این است که این مکالمات را بیشتر تعاملی احساساتی نماید.
تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1397

در حال حاضر دستیار های مجازی بر پایه ی مکالمه ( مانند سیری، کورتانا و...) نقش مهمی در ارائه اطلاعاتی نظیر چگونگی آب و هوا یا انجام وظایف کوچکی نظیر تماس با یک شخص خاص یا پخش موزیک و ... ایفا می کنند.هواوی قصد دارد یک قدم فراتر نهاده و دستیاری برای برآورده کردن بعضی از نیازهای عاطفی کاربران خود طراحی کند.

فلیک ژانگ؛ معاون بخش مهندسی نرم افزار هواوی در کنفرانس سالانه تحلیل گران جهانی در شنژن چین گفت: "ما می خواهیم تعاملات انسانی را در هوش مصنوعی دستیارهای مجازی فراهم کنیم."

هواوی یک دستیار صوتی برای بازار چین در سال 2013 راه اندازی کرد و اعلام کرد در آینده ای نزدیک یک دستیار مجازی مبتنی بر تعاملات احساسی منتشر خواهد کرد. به گفته ی این شرکت در حال حاضر روزانه 110 میلیون کاربر چینی از سرویس دستیار صوتی مجازی این شرکت استفاده می کنند.

ژانگ اضافه کرد: "ما فکر می کنیم در آینده تمام کاربران نهایی ما آرزو می کنند که بتوانند با دستیار صوتی ما بر پایه تعاملات احساسی صحبت کنند و این مسیری است که ما در اهداف درازمدت خود دیدیم."

شرکت های تکنولوژی دیگری نیز از دستیار صوتی برای سرویس دهی به کاربران خود استفاده می کنند، نظیر: الکسای آمازون، بیکسبی سامسونگ، سیری اپل و کورتانای مایکروسافت

این ایده که یک نرم افزار بتواند خلق و خوی کاربر را تشخیص داده  و براساس آن پاسخ دهد به عنوان "هوش مصنوعی هیجانی" تعریف می شود. این تکنولوژی به دنبال این است که بتواند برای هر کاربر یک تجربه ی شخصی منخصر به فرد ایجاد کند. هوش مصنوعی بر پایه احساسات هنوز مقوله ی گسترده ای در دنیا نیست اما استقبال خوب کاربران از دستیاران صوتی بر عملیاتی شدن این ایده دامن می زند. در حال حاضر دستیاران صوتی قادر به انجام وظایفی که برای آن ها تعریف شده است هستند اما اطلاعات کافی برای شناسایی وضیعیت روحی کاربر و پاسخ براساس آن را ندارند.

افزودن قابلیت تشخیص احساسات به دستیار صوتی این امکان را برای آن فراهم می کند تا از طریق حالات چهره، تغییرات و لرزش صدا و همچنین استفاده از الگوهای رفتاری بتوانند داده ها را پردازش کرده و پاسخ مناسب به کاربر بدهند.

جیمز لو مدیریت بخش هوش مصنوعی هواوی اضافه کرد: " برنامه ای که هواوی در ذهن دارد این است که دستیار صوتی تا زمانی که لازم است گفت و گو با کاربر را ادامه دهد تا هیچ کاربری احساس تنهایی نداشته باشد."

برای انجام این کار اولین قدم این است که به دستیار صوتی یک ضریب هوشی بالا اختصاص بدهیم و در قدم بعدی ضریب هیجانی بالا.

اگر این ایده که گوشی تلفن همراه شما تبدیل به یک همراه عاطفی ویک دوست برای شما شود شما را یاد فیلم های علمی تخیلی می اندازد پس لازم است این را بدانید که مدیران هواوی اعلام کردند ایده ی انجام این کار را از فیم "Her" گرفته و گسترش دادند.در این فیلم شخصیت اصلی فیلم عاشق دستیار صوتی هوشمند خود به نام سامانتا می شود که به تدریج در مورد احساسات او یاد گرفته و او را همراهی می کند.

ژانگ با اشاره به قابلیت های نرم افزاری دستیار صوتی این فیلم گفت: "سامانتا برای هر برنامه نویسی یک رویاست.عجیبه واقعا که یک گوشی هوشمند جای شریک عاطفی شما را بگیرد."

وی اضافه کرد:" برای رسیدن به این هدف دستیار صوتی بایستی بسیار دقیق کار کند به طور مثال اگر یک کاربر عصبانی است و دستیار برای او یک موزیک خشن پخش کند این نه تنها به فرد کمک نکرده بلکه حال او را نیز بدتر خواهد کرد"

در آخر ژانگ پیش بینی کرد: " به زودی دیگر کاربران نیازی به استفاده از دستان خود برای کار با گوشی های هوشمند نخواهند داشت و تمام امکانات با استفاده از فرامین صوتی قابل انجام خواهد بود."

پایگاه خبری رندباز

 

 

 

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



نظرات کاربران


Success!
Error!
!فروشگاه سیم کارتتو ایجاد کن، 2.000 تومان اعتبار هدیه بگیر ایجاد فروشگاه اختصاصی +