حذف طرح رجیستری موبایل از مبادی ورودی | رندباز

لغو طرح رجیستری موبایل

حذف طرح رجیستری موبایل از مبادی ورودی

طرح رجیستری گوشی های هوشمند از سال 96 با هدف جلوگیری از قاچاق و حمایت از حقوق وارد کنندگان قانونی، برنامه ریزی و اجرایی گردید...
تاریخ انتشار: 7 شهریور 1400

طرح رجیستری گوشی های هوشمند از سال 96 با هدف جلوگیری از قاچاق و حمایت از حقوق وارد کنندگان قانونی، برنامه ریزی و اجرایی گردید.

بر اساس این طرح، هر کالای سیم کارت خور وارداتی، مشمول طرح رجیستری می شود و خریداران باید کد شناسایی کالا (IMEI) و کد فعال سازی را در سامانه همتا ثبت کنند. علاوه براین در صورتی که مسافران دستگاهی را وارد کشور کرده و بخواهند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخلی استفاده کنند، باید نسبت به رجیستری دستگاه اقدام نمایند.

مسافران باید با مراجعه حضوری به دفاتر گمرکی که در فرودگاه ها و پایانه های مرزی، مستقر می باشند؛ با پرداخت هزینه گمرکی گوشی مسافرتی که وارد کشور کردند، نسبت به ثبت آن اقدام نمایند.

طبق اظهارات مهرداد ارونقی، معاون فنی گمرک، فرآیند کنونی طرح رجیستری تلفن همراه در مبادی ورودی، موجب سردرگمی زیادی بین مسافران گردیده است. فرآیند ثبت حضوری تلفن های همراه در دفاتر گمرکی، صف های طولانی و معطلی زیاد مسافران را در پی داشته است که گاها سبب قطع شدن موبایل ها و نارضایتی مسافران گردیده است.

معاون فنی گمرک بیان داشتند: بعد از در جریان قرار گرفتن وزیر اقتصاد در مورد مسائل و مشکلات مربوط به این فرآیند، مقرر شد ضمن هماهنگی با دستگاههای مربوطه، فرآیند رجیستری حضوری به طور کامل از مبادی ورودی گمرک حذف گردد.

در همین راستا مقرر شد تا کارگروهی با حضور نمایندگان ذی ربط از جمله نمایندگان وزارت صمت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و... تشکیل شده و با بررسی ابعاد موضوع، ساز و کار حذف حضوری طرح رجیستری از مبادی ورودی کشور تعیین گردد. بعد از بررسی و تصحیح این روند که تا هفته آینده اجرایی خواهد شد، تمامی مراحل ثبت به صورت برخط انجام خواهد شد و مسافران حداکثر یک ماه فرصت دارند تا با ورود به سامانه نسبت به رجیستری گوشی هوشمند خود اقدام نمایند.

بعد از اجرایی شدن این اصلاحات، همچنان مسافران می توانند مشخصات یک گوشی هوشمند را با پاسپورت و کد ملی خود در سامانه ثبت کنند. بنابراین قوانین کلی طرح رجیستری حذف نمی شود و اصلاحات فقط در روند اجرا صورت گرفته و فرایند ثبت تسهیل بخشیده می شود.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



نظرات کاربران


Success!
Error!
!فروشگاه سیم کارتتو ایجاد کن، 2.000 تومان اعتبار هدیه بگیر ایجاد فروشگاه اختصاصی +