۸ روش برای رهایی از خش‌های گوشی | رندباز

روش‌هایی که باعث از بین رفتن خش‌های گوشی می‌شوند

۸ روش برای رهایی از خش‌های گوشی

استفاده از قاب ؛گلس و... برای کاهش از آسیب‌های احتمالی از روش‌های مورد استفاده کاربران می‌باشد ولی طبیعی است که...
تاریخ انتشار: 7 تیر 1400

این روزها گوشی‌های هوشمند با تحت الشعاع قرار دادن بیشتر جنبه‌های زندگی جزء لاینفک زندگی‌های مدرن امروزی شدند و همراه بودن همیشگی آن‌ها امری بدیهی می‌باشد. بنابراین برای حفظ اطلاعات و آسیب ندیدن این وسیله پرکاربرد ؛ استفاده از بهترین شیوه محافظت از اولویت‌های کاربران می‌باشد. استفاده از قاب ؛گلس و... برای کاهش از آسیب‌های احتمالی از روش‌های مورد استفاده کاربران می‌باشد ولی طبیعی است که به دلیل استفاده زیاد یا دلایل دیگر ؛ صفحه گوشی بعد از مدتی دچار خط و خش‌های مختلفی شود که کاربر را مجبور به تعویض صفحه نمایش یا تعمیر آن کند که علاوه بر زمانبر بودن؛ هزینه بردار هم می‌باشد. در این مقاله راه حل دیگری برای از بین بردن خش‌های کوچک روی صفحه نمایش ارائه خواهد شد.

 

نکته : خواهشمند است قبل از استفاده از این روش‌ها حتما دفترچه دستگاه خود و شرایط آن را مطالعه کنید.

 

قبل از شروع هر کاری؛ تلفن همراه خود را خاموش کرده و باتری آنرا خارج کنید تا از آسیب رساندن به آن با مایعات جلوگیری کنید.

 

روش اول : جوش شیرین

 

برای اینکار شما نسبت دو به یک از جوش شیرین و آب را با هم مخلوط کرده و هم بزنید تا به یک خمیر یکدست برسید، سپس دور انگشت خود یک تکه پارچه تمیز پیچیده و آن را وارد خمیر کنید و مقدار کمی از خمیر را به آرامی بر روی خط و خش گوشی بکشید.در آخر با یک دستمال مرطوب و نرم شروع به پاک کردن خمیر روی گوشی کرده تا کاملا تمیز شود.

 

روش دوم : پودر بچه

 

این روش کاملا شبیه روش اول می‌باشد که در صورت در دسترس نبودن جوش شیرین می‌توانید از پودر بچه به همان میزان استفاده کنید. روش اجرا نیز مانند آن با ملایمت و دقت بسیار همراه است.

 

روش سوم :استفاده از روغن‌های گیاهی

 

اگر خظ و خش روی گوشی موبایل شما بسیار سطحی و کوچک است ولی شما مصر به از بین بردن آن هستید ؛ روغن گیاهی راه حل شما می‌باشد. ابتدا یک قطره از روغن را بر روی قسمت خشدار بریزید و با استفاده از یک پارچه نرم و تمیز ؛ روغن را بمالید تا خش‌ها از بین بروند.

 

روش چهارم : خمیر دندان

 

استفاده از خمیر دندان به شرطی که ژله‌ای نباشد می‌تواند در از بین بردن خط و خش گوشی موثر باشد. نحوه کار به شرح ذیل می‌باشد:

در گام اول مقدار کمی از خمیر دندان را روی پارچه تمیز کتان یا پنبه بریزید.

به آرامی و با حرکت دورانی پارچه آغشته به خمیر دندان را تا زمانی که خط و خش از بین بروند؛ روی گوشی بمالید.

در آخر صفحه گوشی را با یک پارچه نسبتا مرطوب تمیز کنید تا اثری از خمیر دندان روی صفحه گوشی نباشد.

 

روش پنجم : سولفات پتاسیم آلومینیم و تخم مرغ

 

این روش تاثیرگذارترین روش برای از بین بردن خط و خش روی گوشی می‌باشد. شما باید ابتدا سفیده تخم مرغ را با یک قاشق چایخوری از سولفات پتاسیم آلومینیم مخلوط کرده و تا دمای 150 درجه فارنهایت گرم کنید. یک پارچه میکروفایبر را با این مایع خیس کنید و پارچه را درون فویل آلومینیومی قرار دهید؛ فویل را در فر با گرمای 300 درجه فارنهایت قرار دهید تا پارچه کاملا خشک شود. سپس پارچه را از فویل خارج کرده و به مدت 20 تا 30 ثانیه در آب سرد قرار دهید، اینکار را 3 بار تکرار کنید و در آخر پارچه را در فضای آزاد به مدت 48 ساعت قرار دهید تا خشک شود. حال از این پارچه برای از بین بردن خط و خش‌های گوشی خود استفاده کنید.

 

روش ششم : کرم از بین برنده خش ماشین

 

شما با استفاده از یک پارچه تمیز و کمی از کرم‌های ضدخش ماشین مانند Swirl ؛Tutle Wax و 3M Scratch می‌توانید خط و خش صفحه موبایل از بین ببرید. روش کار مانند استفاده از خمیردندان می‌باشد.

 

روش هفتم: پولیش

 

این روش که می‌تواند به لایه کوتینگ صفحه نمایش آسیب بزند ، توصیه نمی‌شود. ولی اگر باز هم شما تمایل به استفاده از آن را دارید می‌توانید از پولیش‌هایی چون Silvo وBrasso استفاده کنید.

 

روش هشتم: کاغذ سمباده

 

این روش نیز در صورت درست اجرا نشدن ، باعث آسیب رساندن به گوشی هوشمند شما خواهد شد. در این روش لازم است که حتما از کاغذ سمباده مناسب بسیار ریز استفاده کنید و تمامی مراحل به آرامی و ملایمت صورت پذیرد و به هیچ وجه به صفحه نمایش فشار وارد نشود. در صورتی که به عملکرد خود اطمینان ندارید ؛ حتما از انجام آن خوددداری کنید.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



نظرات کاربران


Success!
Error!
!فروشگاه سیم کارتتو ایجاد کن، 2.000 تومان اعتبار هدیه بگیر ایجاد فروشگاه اختصاصی +