معرفی کلی انواع شبکه های اینترنت همراه | رندباز

نسل‌ های مختلف اینترنت همراه

معرفی کلی انواع شبکه های اینترنت همراه

یکی از مشخصات کلیدی در هر تلفن همراه، عملکرد باندهای فرکانسی آن است...
تاریخ انتشار: 5 بهمن 1399

یکی از مشخصات کلیدی در هر تلفن همراه، عملکرد باندهای فرکانسی آن است. این باندهای فرکانسی مشخص میکنند که هر تلفن همراه با چه نوع خاصی از شبکه‌های اینترنتی سازگار است.  

در این مقاله به معرفی نسل‌های مختلف شبکه‌های اینترنت همراه می‌پردازیم، این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا از کارکرد درست تلفن همراهتان در شبکه‌های مختلف با فرکانس‌های متفاوت اطمینان حاصل کنید.  

 

شبکه 2G 

 

نسل دوم فناوری تلفن همراه، اولین بار در سال ۱۹۹۲ معرفی شد. شبکه های 2G اولین نسل داده‌های همراه بودند که سرویس ارسال پیام کوتاه و همچنین رمز گذاری دیجیتال در مکالمات را ارائه کردند. نرخ انتقال داده‌ی پایین در نسل دوم از فناوری نسبت به جانشینان بعدی‌اش را شاید بتوان بزرگ‌ترین ضعف آن دانست. 

 

شبکه 3G 

 

بزرگترین مزیت 3G نسبت به نسل قبلی خود، نرخ بالای انتقال داده است. نسل سوم اولین بار امکان برقراری تماس تصویری را فراهم کرد و همین ها کافی بود تا 2G را به راحتی پشت سر گذاشته و جایگاه خود را به خصوص در میان تلفن‌های هوشمند که نیاز به سرعت بالای اینترنت برای استفاده از اپلیکیشن‌های خود دارند، تثبیت کند. 

 

شبکه 4G  

 

چهارمین نسل از استانداردهای ارتباطی تلفن همراه، دسترسیِ فوق العاده‌ای را برای تلفن‌های هوشمند همراه، به شبکه‌ی اینترنت فراهم آورد. 

نرخ بالای انتقال داده در 4G، استفاده از این شبکه در USB مودم‌های بی سیم برای لپ تاپ‌ و دیگر دستگاه‌ها‌ی موبایل و همچنین دسترسی خانگی به اینترنت را، ممکن ساخته است. 

 

شبکه 5G

 

جانشین نسل چهارم ارتباطات همراه، قول داده تا سرعت بیشتری داشته و امکانات جدیدتری را هم به داده‌های تلفن همراه بیفزاید.

مزایای متعدد 5G، مانند سرعت ۱۰ برابری اش نسبت به قبل و کاهش تاخیر ۵۰ برابری در انتقال داده، امکان استفاده‌ی همزمان دستگاه‌های بیشتراز اینترنت را فراهم می‌کند. 

 

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز 

 



نظرات کاربران


Success!
Error!
!فروشگاه سیم کارتتو ایجاد کن، 2.000 تومان اعتبار هدیه بگیر ایجاد فروشگاه اختصاصی +