خرید سیم کارت توسط اتباع خارجی ممنوعیتی ندارد | رندباز

اتباع خارجی میتوانند حداکثر سه سیم‌کارت فعال به‌ نام خود بخرند

خرید سیم کارت توسط اتباع خارجی ممنوعیتی ندارد

در پی بروز این مشکل، آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، در شبکه اجتماعی خود نوشت: هیچ منع قانونی برای فروش سیم‌کارت برای مهاجرانی که مدرک اقامتی معتبر داشته باشند، وجود ندارد.
تاریخ انتشار: 25 آبان 1399

مدتی‌ست که بحث حقوق شهروندی اتباع خارجی، خصوصا افغان، و دسترسی آن‌ها به خدمات اولیه درمانی، خرید سیم کارت و اینترنت و باز کردن حساب بانکی خبرساز می‌شود. چند روز پیش شاهد بالا گرفتن مجدد این موضوع بودیم. طبق قانون ملی کشورمان ایران، اتباع خارجی با دریافت "کارت آمایش" شهروند قانون ایران به حساب آمده و نباید در دسترسی به امکاناتی نظیر خدمات بانکی، اینترنتی و سیم کارت دچار مشکل شوند، ولی گفته‌ها خلاف این موضوع را نشان می‌دهند.

 

چند روز پیش یکی از اتباع خارجی برای مشکل سیم کارت خود به مخابرات مراجعه کرده و مسئول مربوطه به وی گفته است "بگویید صاحب سیم‌کارت بیاید". ظاهرا هنگام خرید این سیم‌کارت، با وجود اینکه این شهروند افغانستانی واجد کارت آمایش بوده، امکان خرید سیم کارت را نداشته و سیم کارت به اسم فرد دیگری خریداری شده است. حال که این مسئله به وجود آمده، مالک سیم کارت در دسترس نبوده و مشکل حل نشده باقی ماند.

 

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ در پی بروز این مشکل، آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، در شبکه اجتماعی خود نوشت: "هیچ منع قانونی برای فروش سیم‌کارت برای مهاجرانی که "مدرک اقامتی معتبر" داشته باشند، وجود ندارد."

 

در همین راستا، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار کرد: "اتباع غیرایرانی می‌توانند با ارائه‌ی مدارک هویتی معتبر شامل کارت پناهندگی، کارت اقامت (آمایش)، گذرنامه‌ی معتبر، کارت هویت و کارت سبز، حداکثر سه سیم‌کارت فعال تلفن‌همراه به‌ نام خود بخرند."

 

آذری جهرمی افزود: "موضوع را بررسی کردم؛ هیچ محدودیتی برای واگذاری سیم‌کارت به مهاجرینی که دارای مدارک اقامتی معتبر باشند، وجود ندارد."

 

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: "برای واگذاری سیم‌کارت به مادر بازیگر مزبور، هیچ استعلامی از سامانه احراز هویت سازمان تنظیم مقررات نشده است. این بدان معناست که دفتر خدمات ارتباطی، از وظایف خود تخطی کرده که به او گفته‌اند سیم‌کارت به شما نمی‌دهند، تا چند تومان پول بیشتر بگیرند و نقره داغش کنند. انصافا، بی‌وجدانی است."

 

وی تصریح کرد: "به سازمان تنظیم مقررات دستور دادم که اولا دفتر متخلف شناسایی، برخورد قانونی با ایشان، به عمل آید. در سامانه ۱۹۵هم امکان ثبت شکایات اتباع سایر کشورها از دفاتر خدماتی فراهم آید."

 

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



نظرات کاربران


Success!
Error!
!فروشگاه سیم کارتتو ایجاد کن، 2.000 تومان اعتبار هدیه بگیر ایجاد فروشگاه اختصاصی +