در صورت گم شدن سند سیم کارت دائمی 0912، چه باید کرد؟ | رندباز

سند کاغذی سیم کارت دائمی 0912 از چه ویژگی هایی برخوردار است؟

در صورت گم شدن سند سیم کارت دائمی 0912، چه باید کرد؟

اگر مالک سیم کارت بنا به هر دلیلی سند کاغذی سیم کارت دائمی 0912 خود را گم کرده باشد و قصد انتقال سند یا انجام کارهای مختلف اداری..
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1402

سیم کارت دائمی 0912 به عنوان باارزش ترین و گران ترین سیم کارت موجود در بازار ایران از شرایط خاص و استثنایی در  همه مراحل خرید و فروش برخوردار است. مثلا یکی از این قوانین مهم این است که به هیچ وجه نمی توان سند سیم کارت دائمی 0912 را بدون حضور مالک یا وکیل قانونی وی، به نام فرد دیگر انتقال داد. علاوه بر این کامل بودن مدارک مورد نیاز برای نقل و انتقال یکی دیگر از شرط های لازم انتقال سند می باشد که فروشنده باید در زمان حضور در دفاتر خدمات ارتباطی با خود به همراه داشته باشد.

به همین خاطر یکی از مهم ترین سوالات افراد این است که اگر مالک سیم کارت بنا به هر دلیلی سند کاغذی سیم کارت دائمی 0912 خود را گم کرده باشد و قصد انتقال سند یا انجام کارهای مختلف اداری را داشته باشد، چه باید بکند؟ قبل از پاسخ به این سوال لازم است؛ ابتدا اطلاعات خود را در مورد ویژگی ها و اطلاعات مربوط به سند کاغذی سیم کارت 0912 کامل کنیم تا بتوانیم در  شرایط استثنایی، نسبت به دریافت المثنی اقدام کنیم.

 

سند کاغذی سیم کارت دائمی 0912 از چه ویژگی هایی برخوردار است؟

اپراتور همراه اول به عنوان اولین اپراتور ارائه کننده سیم کارت در ایران، در گذشته برای کلیه سیم کارت های دائمی خود یک سند رسمی صادر می کرد که این امر شامل حال سیم کارت دائمی 0912 نیز می گردید. این سند رسمی کاغذی که بسیار شبیه قبض های گاز فعلی بود؛ شامل اطلاعات انتقال دهنده، انتقال گیرنده و اطلاعات مربوط به سیم کارت می شد.

با گذشت زمان این سندهای کاغذی با حذف اطلاعات غیر ضروری جای خود را به برگه های A4 دادند که همچنان اطلاعات اصلی مربوط به سیم کارت و مالک را شامل می گردید. همین موضوع سبب نا امنی حریم خصوصی افراد و افزایش جعل سند این سیم کارت شد و باعث گردید تا متولیان امر اجباری بودن سند سیم کارت دائمی 0912 را لغو کنند.

به همین خاطر از سال 98 دیگر سندهای کاغذی سیم کارت دائمی 0912 ارزش قانونی نداشته و کارت ملی یا شناسنامه مالک ( شناسنامه های فرمت جدید ) به عنوان سند سیم کارت در نظر گرفته می شوند.

 

مزایای حذف سند کاغذی سیم کارت دائمی 0912

قطعا حذف سند کاغذی سیم کارت های دائمی 0912 یک عمل هوشمندانه است که از یک طرف مالکان این سیم کارت ها را از دغدغه حفظ و نگهداری آن راحت ساخته و از طرف دیگر سیستم اداری کشور را از کاغذ بازی های بی ثمر نجات داده است.

البته جایگزینی مدارک شناسایی معتبر مالک به جای سند کاغذی سیم کارت دائمی 0912 مزایای دیگری نیز دارد که به شرح ذیل می باشد:

·        کاهش جعل اسناد سیم کارت دائمی 0912

·        صیانت از اطلاعات شخصی و خصوصی افراد

·        حذف کاغذ به عنوان سرمایه محیط زیستی

·        سهولت در نگهداری سند سیم کارت دائمی 0912

 

تکلیف سندهای کاغذی سیم کارت دائمی  0912 چه می شود؟

با توجه به تصویب قانون جایگزینی مدارک شناسایی معتبر مانند کارت ملی به جای سندهای کاغذی سیم کارت دائمی 0912، از سال 98 این سندهای کاغذی کاملا از درجه اعتبار ساقط شده و در زمان نقل و انتقال سند سیم کارت تنها ارائه کارت ملی مالک اصلی سیم کارت کافی می باشد.

 

نحوه درخواست سند کاغذی سیم کارت دائمی 0912

اگر بنا به هر دلیلی نیاز به سند کاغذی سیم کارت دائمی 0912 داشتید و این سند را گم کرده اید؛ برای تهیه سند المثنی باید به مخابرات تلفن ثابت بخش همراه اول مراجعه نموده و درخواست سند کاغذی المثنی سیم کارت دائمی خود را تکمیل نمایید. لازم به ذکر است؛ این پروسه در حال حاضر یک روند طولانی دارد که معمولا خسته کننده می باشد.

 

مدارک لازم جهت انتقال مالکیت سیم کارت دائمی 0912:

مهم ترین نکته در زمان انتقال سند سیم کارت دائمی 0912، به همراه داشتن سیم کارت فعال می باشد که بهتر است قبل از اقدام به تنظیم سند، نسبت به صفر کردن بدهی آن اقدام نمایید. علاوه بر این دقت داشته باشید؛ بر اساس قانون اپراتور همراه اول، در صورتی می توانید نسبت به انتقال مالکیت سیم کارت دائمی 0912 اقدام نمایید که بیست روز قبل از تنظیم سند، تعویض سیم کارت یا تغییر نام نداشته باشید.

بعد از تصویب قانون حذف سندهای کاغذی سیم کارت دائمی 0912، کاربران این سیم کارت در صورت عدم منع قانونی برای انتقال مالکیت سیم کارت خود می توانند با در دست داشتن مدارکی که در ادامه به آن اشاره خواهد شد؛ به دفاتر خدمات ارتباطی، مراجعه و نسبت به این امر اقدام نمایند:

·        اصل و تصویر کارت ملی انتقال دهنده و انتقال گیرنده

·        حضور هم زمان انتقال دهنده و انتقال گیرنده و یا وکیل قانونی آنها ( در صورت حضور وکیل، اصل و تصویر وکالت نامه قانونی ضروری است)

·        ارائه گذرنامه معتبر برای اتباع خارجی به جای کارت ملی

·        سیم کارت فعال

·        ارائه کد پستی ده رقمی انتقال گیرنده

·        ارائه صورت حساب میان دوره برای سیم کارت دائمی و تایید وصولی صورتحساب توسط دفتر خدمات ارتباطی

·        ثبت اثر انگشت و امضای انتقال دهنده و انتقال گیرنده

·        تکمیل و تنظیم سند نقل و انتقال

·        تکمیل فرم تعهدات از سوی انتقال گیرنده یا وکیل قانونی

پس از انتقال سند سیم کارت دائمی 0912 به نام خریدار، رسید سند توسط فروشنده و خریدار تکمیل و یک برگه رسید سند سیم کارت به خریدار تحویل می گردد. البته خریدار از نظر قانونی الزامی به دریافت رسید نداشته و سند سیم کارت دائمی 0912 همان کارت شناسایی خریدار در نظر گرفته می شود.

 

چگونه از انتقال سند سیم کارت دائمی 0912 مطمئن شویم؟

مشترکین توجه داشته باشند، بعد از تکمیل مراحل انتقال سند سیم کارت دائمی 0912 و انجام مراحل اداری، در زمان تنظیم سند، یک پیامک تنظیم سند به نام انتقال گیرنده یا خریدار ارسال می گردد که نشان دهنده آن است که سیم کارت به نام مالک جدید ثبت شده است. در این مرحله مالک جدید سیم کارت می تواند با مراجعه به اپلیکیشن همراه من، در بخش سیم کارت های من، اطلاعات مربوط به سیم کارت خود را مشاهده نماید.

البته مشترکین همراه اول می توانند با تماس با شماره 09129990 نیز از به نام شدن سیم کارت اطمینان پیدا کنند. 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



نظرات کاربران


Success!
Error!
!فروشگاه سیم کارتتو ایجاد کن، 2.000 تومان اعتبار هدیه بگیر ایجاد فروشگاه اختصاصی +