روش های دایورت شماره تلفن ثابت بر روی گوشی هوشمند | رندباز

نحوه دایورت نمودن تماس در زمان مشغول بودن خط

روش های دایورت شماره تلفن ثابت بر روی گوشی هوشمند

سرویس دایورت تماس یا انتقال مکالمه، از آن دست خدماتی است که سال های طولانی در دسترس مشترکین بوده و آنها می توانستند با مراجعه به مخابرات نسبت به فعال سازی آن اقدام نمایند...
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1402

سرویس دایورت (  Call forwarding ) یا انتقال مکالمات یک گوشی هوشمند به گوشی دیگر، امکانی پرکاربرد و مفید است که همواره از سوی کاربران تلفن های همراه مورد استقبال بوده است. این امکان برای همه کاربران گوشی های هوشمند خصوصا صاحبان کسب و کارهایی که به هیچ وجه نمی خواهند؛ مکالمات خود را از دست بدهند و یا کسانی که زمان های طولانی در یک مکان حضور ندارند، بسیار مفید و کاربردی می باشد.

سرویس دایورت تماس یا انتقال مکالمه، از آن دست خدماتی است که سال های طولانی در دسترس مشترکین بوده و آنها می توانستند با مراجعه به مخابرات نسبت به فعال سازی آن اقدام نمایند. البته کم کم با گسترش استفاده از گوشی های هوشمند، این امکان از سوی اپراتورها نیز ارائه گردید و مشترکینی که تمایل به استفاده از آن را دارند؛ به راحتی تنها با وارد کردن چند کد دستوری می توانند تماس های خود را به یک شماره دیگر منتقل کنند و با این کار در هر مکانی که تمایل دارند؛ تماس های دایورت شده خود را دریافت نموده و هیچ مکالمه ای را از دست ندهند.

در حال حاضر این سرویس به شکل های متنوعی ارائه می گردد و مشترکین سیم کارت دائمی یا اعتباری می توانند حتی شماره تلفن همراه خود را بر روی تلفن ثابت دایورت کنند و یا مکالمات تلفن ثابت خود را بر روی خط دیگر انتقال دهند.

 

نحوه دایورت کردن تلفن ثابت به شماره های همراه اول، ایرانسل، رایتل و تالیا

اگر قصد مسافرت دارید و مدت زمان زیادی را در خانه نیستید؛ ولی برایتان مهم است که تماس های تلفن ثابت خود را از دست ندهید، سرویس دایورت نمودن شماره تلفن ثابت بر روی شماره های همراه، این فرصت را به شما می دهد تا در سفر نیز با خیال راحت به همه تلفن های ضروری خود پاسخ دهید.

از آنجا که سرویس دایورت نمودن تلفن ثابت بر روی شماره های سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول، ایرانسل، رایتل و تالیا کاملا یکسان می باشد، همه کاربران می توانند تنها با در اختیار داشتن یک دستگاه تلفن دکمه ای که به سیستم تن مجهز است؛ این سرویس را فعال نموده و تماس های خود را از تلفن ثابت به یک شماره همراه منتقل نمایند.

·        راحت ترین و سریع ترین روش دایورت نمودن تلفن ثابت بر روی شماره همراه، شماره گیری کد دستوری *21 * ( ستاره 21 ستاره) می باشد. برای این کار ابتدا گوشی تلفن ثابت را برداشته و کد دستوری *21 * را شماره گیری نمایید؛ سپس شماره ای که می خواهید خط تلفن ثابت را بر روی آن دایورت کنید؛ وارد نموده و در نهایت کلید # را فشار دهید. بعد از وارد کردن کد، صدایی از گوشی ثابت خود می شنوید که با همیشه فرق خواهد کرد و این وضوع نشان دهنده موفقیت آمیز بودن مراحل انجام کار است.

·        البته مشترکین می توانند در صورت تمایل به جای کد دستوری  * 21 *   از کد دستوری  * 57 * ( ستاره 57 ستاره ) استفاده کنند که مراحل انجام کار مانند قبل می باشد، تنها در این روش فاصله ای 30 ثانیه ای از زمانی که تلفن ثابت شما زنگ بخورد تا زمان انتقال تماس وجود دارد.

 

نحوه دایورت کردن از شماره های همراه

مهم ترین نکته در زمان دایورت کردن شماره های همراه، فعال بودن شماره همراه می باشد. در صورت فعال بودن شماره، مشترک می تواند با استفاده از روش های ذیل سرویس انتقال مکالمه را فعال نماید:

1.      شماره گیری کد دستوری # 2422 * 10 *  ( ستاره 10 ستاره  2422 مربع )

2.      ارسال عدد 243 به سرشماره 00981

بعد از فعال سازی سرویس، مشترک می تواند با شماره گیری کد دستوری  # شماره مقصد * 21 * ( ستاره 21 ستاره شماره مقصد مربع )، مکالمات خود را بر روی شماره مورد نظر دایورت نماید. بعد از این مرحله پیامی برای مشترک ارسال می گردد و در آن نوتیفیکیشن هدایت تماس برای مشترک در قسمت بالای صفحه به نمایش در خواهد آمد که هر بار تلفن همراه مشترک زنگ بخورد، تنها با گذشت 5 ثانیه تماس منتقل می شود.

البته در این سرویس امکانات و خدمات دیگری هم در نظر گرفته شده که مشترک می تواند در صورت تمایل با استفاده از کدهای دستوری مخصوص آنها را فعال نماید.

 

نحوه دایورت نمودن تماس در زمان مشغول بودن خط

اگر از آن دست مشترکینی هستید که نباید به هیچ وجه هیچ کدام از تماس های ورودی خود را از دست یدهید، می توانید تماس هایتان را فقط وقتی که خط شما مشغول است به خطر دیگری دایورت کنید. برای این کار فقط کافی است؛ کد دستوری # شماره مورد نظر * 61 *  ( ستاره 61 ستاره شماره مورد نظر مربع ) را شماره گیری نمایید.

 

نحوه دایورت نمودن تماس در صورت عدم پاسخگویی

در صورتی که تمایل دارید در صورت عدم پاسخگویی، تماستان به شماره دیگری منتقل گردد؛ کد دستوری # شماره مورد نظر * 65 *   (ستاره 65 ستاره شماره مورد نظر مربع ) را شماره گیری کنید.

3.     استفاده از تنظیمات گوشی هوشمند

برای اینکار ابتدا در صفحه شماره گیر گوشی هوشمند گزینه سه نقطه در بالای صفحه را انتخاب کنید و وارد بخش  Settings  شوید. در این بخش در گوشی های هوشمند جدیدتر گزینه  Supplementary services و در گوشی های قدیمی تر گزینه More Settings  را انتخاب کنید و گزینه Call forwarding  را انتخاب نمایید. البته در این مرحله چند گزینه برای شما به نمایش در خواهد آمد که به شرح ذیل می باشد:

همیشه دایورت شود. (  Always forward )

هنگام مشغول بودن خط دایورت شود. ( Forward when busy  )

در صورت پاسخ ندادن دایورت شود. (  Forward when unanswered )

در صورت در دسترس نبودن دایورت شود. (  Forward when unreachable )

بعد از انتخاب گزینه مورد نظر، باید شماره مورد نظر را وارد کنید تا سرویس انتقال مکالمه فعال شده و تماس های شما بر روی شماره مورد نظر انتقال یابد.

 

هزینه سرویس انتقال مکالمه

در این سرویس، خط انتقال دهنده تماس باید هزینه دایورت نمودن مکالمه را پرداخت نماید که مقدار آن مطابق تعرفه تماس های معمولی آن خط می باشد. یعنی تعرفه تماس با توجه به نوع سیم کارت ( دائمی یا اعتباری ) و نوع اپراتور متفاوت خواهد بود. بنابراین اگر کسی با خطی که شما روی یک شماره دیگر دایورت کرده اید تماس بگیرد؛ او تعرفه تماس معمولی را می پردازد و شما ما به التفاوت آن را با شماره ای که دایورت کرده اید؛ پرداخت می کنید.

 

نحوه لغو سرویس دایورت یا انتقال مکالمه در تلفن ثابت

اگر بنا به هر دلیلی تصمیم گرفته اید که دیگر از سرویس انتقال مکالمه استفاده نکنید؛ می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

ابتدا گوشی را برداشته و با شنیدن همان صدای دایورت، کد دستوری # 21 # ( مربع 21 مربع ) و یا  # 57 # ( مربع57 مربع ) را شماره گیری کنید. بعد از این کار سرویس انتقال مکالمه غیر فعال می شود؛ ولی همچنان صدای بوق مخصوص شنیده می شود. حالا گوشی را قطع کنید و یا تلفن را خاموش و روشن کنید تا خط شما کاملا از حالت دایورت خارج شده و دوباره همان صدای سابق بوق تلفن شنیده شود.

 

نحوه لغو سرویس دایورت برای مشترکین همراه اول

اگر از مشترکین سیم کارت دائمی یا اعتباری همراه اول هستید؛ می توانید تنها با شماره گیری کد دستوری  # 002 ## ( مربع مربع صفر صفر دو مربع ) این سرویس را غیر فعال سازید.

البته اگر با استفاده از تنظیمات گوشی هوشمند خود نسبت به فعال سازی این سرویس اقدام نموده اید، برای غیر فعال سازی سرویس باید دوباره به بخش  Settings گوشی هوشمند خود رفته و تنظیمات را به حالت اولیه برگردانید.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



نظرات کاربران


Success!
Error!
!فروشگاه سیم کارتتو ایجاد کن، 2.000 تومان اعتبار هدیه بگیر ایجاد فروشگاه اختصاصی +