نحوه بازیابی اطلاعات سیم کارت واگذار شده | رندباز

چگونه اطلاعات سیم کارت خود را بازیابی کنیم؟

نحوه بازیابی اطلاعات سیم کارت واگذار شده

با استفاده از سامانه همتا میتوان در صورت واگذاری سیم کارت یا منقضی شدن آن، اطلاعات مورد نظر را بازیابی کرد..
تاریخ انتشار: 7 فروردین 1401

یکی از مهم ترین مزیت های سامانه همتا، بازیابی اطلاعات سیم کارتی است که منقضی شده و یا آن را واگذار نموده اید. بنابراین شما می توانید در صورت واگذاری سیم کارت یا منقضی شدن آن بدون دغدغه به سامانه همتا مراجعه کرده و به سهولت اطلاعات مورد نظر خود را بازیابی کنید.

البته برای بازیابی اطلاعات مشترکین به چند گروه تقسیم می شوند که لازم است کاربران با در نظر گرفتن شرایط خود اقدام نمایند:

گروه اول : بازیابی اطلاعات مشترکینی که قبلا در سامانه همتا ثبت نام نکرده اند.

اطلاعات دستگاه مشترکینی که قبلا در سامانه همتا ثبت نام نکرده ( کارتابل کد ملی تشکیل ندادند) و سیم کارتشان منقضی شده و یا مالکیت آن را به شخص دیگری واگذار نمودند، از کارتابل سیم کارت منقضی یا واگذار شده، حذف می گردد، ولی امکان بازیابی اطلاعات در صورتی که شناسه دستگاه ( شماره IMEI ) و شماره سیم کارت منقضی و یا واگذار شده را داشته باشند، برای آنها وجود دارد.

گروه دوم : کارتابل کد ملی با 2 سیم کارت یا بیشتر

مشترکینی که کارتابل کد ملی با دو سیم کارت یا بیشتر تشکیل داده اند، نیازی به بازیابی اطلاعات ندارند، زیرا در صورتی که مشترک قبلا در سامانه همتا ثبت نام کرده باشد و بیش از دو سیم کارت در کارتابل مشترک موجود باشد، در صورت منقضی یا واگذار کردن یک سیم کارت، اطلاعات دستگاه هم چنان در کارتابل کد ملی موجود می باشد.

گروه سوم : بازیابی اطلاعات کارتابل کد ملی با یک سیم کارت

مشترکینی که در کارتابل کد ملی خود فقط یک شماره سیم کارت داشته و این شماره منقضی شده باشد و یا مالکیت آن به شخص دیگری واگذار کرده باشند، با انجام مراحل" فراموشی رمز کارتابل کد ملی" می توانند تمامی اطلاعات دستگاه را در کارتابل کد ملی بازیابی کنند.

گروه چهارم : فراموشی رمز کارتابل کد ملی با سیم کارت منقضی یا واگذار شده

مشترکینی که در کارتابل خود فقط یک شماره سیم کارت وارد نموده و این شماره منقضی شده یا مالکیت آن را به شخص دیگر واگذار کردند و در عین حال رمز کارتابل خود را نیز فراموش کرده است، می توانند با طی کردن مراحل ذیل رمز جدید دریافت کنند.

1- در صفحه اصلی سامانه همتا در قسمت "فراموشی رمز عبور "بر روی گزینه" بازیابی" کلیک نمایید.

2- در صفحه باز شده، گزینه "پیام کوتاه" را انتخاب کرده و کد ملی و شماره سیم کارت جدید متعلق به کدملی خودتان و تاریخ تولد را وارد نمایید.

3- شماره سیم کارت جدید به کارتابل شما اضافه شده و رمز جدید نیز به آن پیامک می شود.

البته توجه داشته باشید در صورتی که در کارتابل مشترک چندین شماره سیم کارت موجود بوده و فقط یکی از آنها منقضی یا واگذار شده باشد، مشترک نمی تواند شماره جدید تعریف کند و باید با استفاده از سایر شماره های موجود در کارتابل، رمز جدید دریافت نماید.

به طور کلی برای بازیابی اطلاعات سیم کارت واگذار شده، باید ابتدا به درگاه اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir مراجعه کنید. برای این کار می توانید از شماره سیم کارت استفاده کنید و یا این که ابتدا در سامانه ثبت نام کرده و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شوید.

مراحل بازیابی اطلاعات با استفاده از شماره سیم کارت به شرح ذیل می باشد :

1- ابتدا شماره سیم کارت را وارد نمایید تا رمز موقت به شماره اعلامی شما ارسال گردد.

2- با استفاده از رمز عبور موقت و وارد کردن کد امنیتی وارد سامانه شوید.

3- در صفحه اصلی سامانه همتا در بخش مدیریت دستگاه، بر روی گزینه افزودن دستگاه کلیک کنید.

4- در صفحه باز شده روبرو، شناسه ( شماره IMEI ) دستگاه خود را که می خواهید اطلاعات آن را از کارتابل قبلی ( کارتابل حذف شده)، به این کارتابل انتقال دهید را وارد کنید و روی گزینه ثبت کلیک نمایید.

5- در این مرحله پیامی دریافت می کنید، مبنی بر این که شماره سیم کارت قبلی ( سیم کارت منقضی یا واگذار شده) را وارد نمایید که لازم است پس از انجام این کار، بر روی گزینه تایید کلیک کنید.

6- بعد از انجام مراحل فوق، در صورتی که اطلاعات بارگذاری شده صحیح باشد، اطلاعات دستگاه بازیابی شده و بر روی کارتابل قرار می گیرد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



نظرات کاربران


Success!
Error!
!فروشگاه سیم کارتتو ایجاد کن، 2.000 تومان اعتبار هدیه بگیر ایجاد فروشگاه اختصاصی +