15 مهرماه، زمان فعالسازی بسته اینترنت اساتید دانشگاه | رندباز

اینترنت رایگان برای اساتید دانشگاه ها

15 مهرماه، زمان فعالسازی بسته اینترنت اساتید دانشگاه

در راستای تأمین اینترنت مورد نیاز برای آموزش آنلاین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تا ۱۵ مهر بسته رایگان اینترنت حدود ۴۶ هزار استاد دانشگاه فعال می ‌شود
تاریخ انتشار: 13 مهر 1399

در حدود 10 ماه از شروع همه گیری ویروس کرونا میگذرد. طی این مدت زندگی تمام مردم جهان تغییر کرده و با شرایط جدید وفق پیدا کرده است. لزوم حفظ فاصله اجتماعی مناسب بسیاری از فعالیت ها و مشاغل را به نحوی غیرقابل پیش بینی دگرگون کرده است. از جمله کسانی که به طرز غیرقابل اجتنابی تحت تاثیر این تغییرات بوده اند محصلین و دانشجویان و به طبع معلمان و اساتید دانشگاه ها هستند. با شروع قرنطینه همگانی آموزش آنلاین، که تا پیش از این فقط در موارد خاصی کاربرد داشت، به اصلی‌ ترین راه ارائه آموزش به دانش‌ آموزان و دانشجویان تبدیل شد که این امر مشکلات زیادی به دنبال داشت. از میزان پوشش و دسترسی به اینترنت که بگذریم، میزان اینترنت مصرفی و هزینه مربوط به آن به یکی از بزرگترین دغدغه‌های این محصلین و مدرسین تبدیل شد.

 

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ در راستای تأمین اینترنت مورد نیاز برای آموزش آنلاین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تا ۱۵ مهر بسته رایگان اینترنت حدود ۴۶ هزار استاد دانشگاه فعال می ‌شود، گفت: برای اختصاص اینترنت به دانشجویان هم تا ۳ یا ۴ روز آینده تصمیم‌ گیری می ‌شود.

 

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اختصاص اینترنت به اساتید دانشگاهی و دانشجویان در سراسر کشور گفت:  با اتمام شناسایی اطلاعات اساتید دانشگاه ها بر اساس اطلاعات دریافتی از وزارت علوم و وزارت بهداشت و معرفی اساتید فعال در دانشگاه های زیر مجموعه این 2 وزارتخانه، تا ۱۵ مهر بسته رایگان اینترنت حدود ۴۶ هزار استاد دانشگاه فعال می ‌شود و لازم به ذکر است که با تکمیل اطلاعات داتشجویان فعال و مشغول به تدریس در دانشگاه های کشور نیز در خصوص اعطای اینترنت به دانشجویان تا ۳ یا ۴ روز آینده تصمیم‌ گیری می ‌شود.

 

 وی افزود: نزدیک به ۱۰۴ هزار نفر از اساتید دانشگاهی در سراسر کشور از طریق نامه های وزارتخانه های علوم و بهداشت و همچنین دانشگاه آزاد درخواست دریافت اینترنت کرده اند که از این تعداد حدود 46 هزار نفر از متقاضیان درخواست استفاده از طرح رایگان اینترنت وزارت ارتباطات را دارند که در این رابطه باید بگویم به طور کلی ۱۵ مهرماه بسته اینترنت اساتید فعال خواهد شد.

 آذری جهرمی تصریح کرد: برای اینترنت قشر ۴ میلیونی از دانشجویان و همچنین دانشگاه ها با وزیر علوم تصمیماتی گرفتیم که قرار شد تمامی هزار و ۱۰۰ دانشگاه کشور به شبکه فیبر نوری متصل شوند که البته عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

 

 وی ادامه داد: یکی دیگر از تصمیمات این بود که وزارت ارتباطات خدمات ابری را برای توسعه آموزش مجازی دانشگاه ها ایجاد کند که آن هم در حال انجام است. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که قرار بود در هفته اول مهرماه جزئیات بسته اینترنت دانشجویان را اطلاع رسانی کنیم که به دلیل نداشتن اطلاعات دانشجویان این اتفاق انجام نشد اما اکنون بعد از جمع بندی اطلاعات نحوه اینترنت دانشجویان اعلام می شود.

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



نظرات کاربران


Success!
Error!
!فروشگاه سیم کارتتو ایجاد کن، 2.000 تومان اعتبار هدیه بگیر ایجاد فروشگاه اختصاصی +