درآمد 83 میلیارد تومانی همراه اول از خدمات ارزش افزوده | رندباز

سود خدمات ارزش افزوده برای همراه اول

درآمد 83 میلیارد تومانی همراه اول از خدمات ارزش افزوده

یکی از خدماتی که توسط اپراتورها در ایران به مشترکین ارائه می شد خدمات ارزش افزوده نام داشت که به آن VAS نیز گفته می شود. خدمات ارزش افزوده در نفس خود خدمات با ارزش و جذابی هستند که بسیاری از اپراتورهای سراسر دنیا این خدمات را ارئه داده
تاریخ انتشار: 8 تیر 1399

درآمد 83 میلیارد تومانی همراه اول از خدمات ارزش افزوده

یکی از خدماتی که توسط اپراتورها در ایران به مشترکین ارائه می شد خدمات ارزش افزوده نام داشت که به آن VAS نیز گفته می شود. خدمات ارزش افزوده در نفس خود خدمات با ارزش و جذابی هستند که بسیاری از اپراتورهای سراسر دنیا این خدمات را ارئه داده و علاقمندان مخصوص به خود را نیز دارند اما به شرطی که ارائه این خدمات با اجازه و اطلاع و آگاهی کامل مشترکین انجام شود. سرویس ارزش افزوده در واقع نوعی سرویس پیامکی است که در تلاش برای افزایش ارتباط و تعامل بین اپراتورها و مشترکین به وجود آمده اند. مهم ترین هدف این نوع سرویس ها افزایش سطح آگاهی و اطلاعات عمومی مردم جامعه و ایجاد یک نوع سرگرمی سالم برای آحاد مردم می باشد. این خدمات به گونه ای طراحی شده است که کاربر در صورت تمایل به فعالسازی آن در ازای دریافت یک سری محتوای مشخص هزینه ای پرداخت خواهد کرد که این پرداخت هزینه با آگاهی کامل مخاطب از میزان و نوع پرداخت آن می باشد.

به نقل از پایگاه خبری رندباز، در ایران ارائه این خدمات توسط شرکت های ارائه دهنده به گونه ای بود که مشترک با هر ترفندی به استفاده از یکی از این خدمات ترغیب شده و به صورت عمدی یا سهوی این خدمات را بر روی سیم کارت خود فعال می کرد و هیچ گونه اطلاع رسانی به مشترک در مورد هزینه ارسال این پیامک ها انجام نمی شد و مشترک بعد از دریافت قبض پایان دوره خود متوجه افزایش چند ده یا چند صد هزارتومانی قبض موبایل خود می شد.

امسال کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که ارائه خدمات ارزش افزوده به مشترکین به این شکل از تاریخ 15 خرداد سال 99 غیر قانونی بوده و مشترکینی که تمایل به استفاده از این خدمات از سوی اپراتور خود دارند می توانند با خرید بسته های اعتباری نسبت به فعال سازی این خدمات اقدام نمایند.

بر این اساس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد درآمد شرکت ارتباطات سیار ایران در سه ماهه نخست سال 99 از محل ارائه خدمات ارزش افزوده به 83 میلیارد و 998 میلیون و 500 هزار تومان رسید. این سازمان همچنین اعلام کرد که از تاریخ 19 الی 31 خرداد ماه سال جاری 17 هزار بسته خدمات ارزش افزوده از سوی مشترکین همراه اول فعال شده است که 214 میلیون درآمد برای همراه اول در پی داشته است و این نشان از کاهش درآمدهای ناشی از این خدمات توسط اپراتورها دارد که قطعا در درآمدهای ماه های آتی این کاهش نمایان خواهد بود.

بیشترین محل درآمدهای شرکت ارتباطات سیار ایران در سه ماهه نخست سال از محل کارکرد مشترکین خطوط اعتباری تلفن همراه به رقم 2706 میلیارد و 79 میلیون و 400 هزار تومان بوده است و درآمد کسب شده از کارکرد مشترکین سیم کارت های دائمی 1989 میلیارد و 959 میلیون تومان بوده است. همچنین همراه اول توانسته در این مدت از محل اتصال متقابل نیز 755 میلیارد و 220 میلیون تومان و از محل فروش خطوط جدید تلفن همراه 7 میلیارد و 415 میلیون و 300 هزار تومان به دست آورد.

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 



نظرات کاربران


Success!
Error!
!فروشگاه سیم کارتتو ایجاد کن، 2.000 تومان اعتبار هدیه بگیر ایجاد فروشگاه اختصاصی +