رصد ماجرای کم شدن بیش از حد حجم بسته اینترنت همراه اول توسط وزیر ارتباطات | رندباز

کم شدن حجم بسته های همراه اول

رصد ماجرای کم شدن بیش از حد حجم بسته اینترنت همراه اول توسط وزیر ارتباطات

از زمانی که ارائه بسته‌های اینترنتی آغاز شد بعضا شکایاتی از سوی مشترکین مبنی بر کم شدن بیش از حد از حجم بسته خریداری شده مطرح می‌شد که اغلب بدون پیگیری رها شده و اقدام خاصی در این خصوص صورت نمی‌گرفت و هزینه‌های زیادی را به برخی از مشترکین تحمیل می‌کرد.
تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1399

 

اپراتورهای تلفن همراه در کشور خدمات اینترنتی خود را به مشترکین از طریق بسته‌های اینترنتی که اغلب به صورت حجمی می‌باشد، ارائه می‌دهند. مشترکین برای استفاده از این خدمات متناسب با الگوی مصرف خود از اینترنت بسته مورد نظر خود را انتخاب کرده و در مدت مشخص از حجم تعیین شده استفاده می‌کنند. از زمانی که ارائه بسته‌های اینترنتی آغاز شد بعضا شکایاتی از سوی مشترکین مبنی بر کم شدن بیش از حد از حجم بسته خریداری شده مطرح می‌شد که اغلب بدون پیگیری رها شده و اقدام خاصی در این خصوص صورت نمی‌گرفت و هزینه‌های زیادی را به برخی از مشترکین تحمیل می‌کرد.          

به نقل از پایگاه خبری رندباز بحث شکایت از میزان مصرف حجم بسته‌های اینترنت چند روزی است که برای اپراتور همراه اول به بحثی داغ تبدیل شده است و این قضیه از آنجا شروع شد که یکی از کاربران در توئیتر مطلبی با محتوای زیر منتشر کرد:

دزدی #همراه_اول تو روز روشن! بسته اینترنت گرفتم با حجم بین الملل 2.5 گیگ و ۵ گیگ داخلی؛ دوتا تماس تصویری با پیام‌رسان سروش داشتم و حجم بین المللش تموم شد! پشتیبانی هم تایید و ثبت شکایت کرد. اگر متوجه نمیشدم، هیچی به هیچی!

 

آقای @azarijahromiنظارت هست روی این شرکتها؟ هشتگ حق_الناس

پس از انتشار این مطلب در توئیتر، جنای آقای آذری جهرمی وزیر محترم ارتباطات در پاسخ به این شهروند معترض پیامی به شرح ذیل منتشر نمودند:

 

سلام و طاعات قبول امروز شکایتهای دیگری در این خصوص دریافت کردم. دادستان کل کشور هم در ستاد ملی مقابله با کرونا، موضوع مشابهی را طرح کرده بودند. تیمی را مامور ارزیابی میدانی کردم. اگر تخلفی رخ داده باشد، حتما برخورد خواهیم کرد #حق‌الناس

با توجه به متن پیام وزیر ارتباطات اینگونه به نظر می‌رسد تخلف اپراتور همراه اول در زمینه حجم بسته‌های اینترنتی جدی بوده و سازمان‌های نظارتی برای رصد و بررسی این موضوع پای به میدان گذاشته‌اند. تا این لحظه هیچ یک از مسئولین اپراتور همراه اول در خصوص شکایت مطرح شده واکنشی نداشته‌اند.

 

امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند به برنامه‌های پایش مصرف اینترنت مجهز شده‌اند که با جزئیات مصرف اینترنت کاربر خود را نمایش می‌دهند در نتیجه به نظر می‌رسد این شکایت‌های مطرح شده چندان بی پایه و اساس نبوده‌اند. این روزها مشترکین در انتظار پیگیری این موضوع توسط وزارت ارتباطات و نهادهای نظارتی هستند تا در صورت تضییع حقوق مشترکین نسبت به احقاق حق ایشان اقدام شود.

 

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



نظرات کاربران


Success!
Error!
!فروشگاه سیم کارتتو ایجاد کن، 2.000 تومان اعتبار هدیه بگیر ایجاد فروشگاه اختصاصی +