استعلام خطوط تحت مالکیت | رندباز

هشدار: سیم کارت هایی که به نام شماست ولی در اختیار شما نیست

استعلام خطوط تحت مالکیت

هر گونه فعالیت از طریق سیم کارت مسولیتش با مالک سیم کارت می باشد و این مالک است که باید در محاکم قضایی پاسخگو باشد. هر چند بعد از بررسی های فنی می توان مشخص کرد فعالیت از طرف او بوده یا خیر. به همین دلیل به دارندگان سیم کارت ها توصیه می شود که در نگهداری سیم کارت خود دقت داشته باشند و سیم کارت خود را در اختیار دیگران قرار ندهند، زیرا عواقب استفاده ی خلاف قانون از آن بر عهده ی مالک می باشد.
تاریخ انتشار: 21 1397 آذر

ارزان بودن سیم کارت ها در برخی موارد باعث می شود افرادی که چندین سیم کارت به نام خود دارند در نگهداری آن ها دقت لازم را نداشته باشند. عدم اطلاع از این موارد در برخی اوقات باعث می شود که سیم کارت در دسترس افراد سودجو قرار گیرد و به فعالیت های مجرمانه در فضای مجازی و حقیقی بپردازد. قابل ذکر است که هر گونه فعالیت از طریق سیم کارت مسولیتش با مالک سیم کارت می باشد و این مالک است که باید در محاکم قضایی پاسخگو باشد. هر چند بعد از بررسی های فنی می توان مشخص کرد فعالیت از طرف او بوده یا خیر.

به همین دلیل به دارندگان سیم کارت ها توصیه می شود که در نگهداری سیم کارت خود دقت داشته باشند و سیم کارت خود را در اختیار دیگران قرار ندهند، زیرا عواقب استفاده ی خلاف قانون از آن بر عهده ی مالک می باشد.

هنگام خرید و فروش سیم کارت اگر شماره تلفن مالک در سامانه ثبت شده باشد، خرید سیم کارت از طریق پیامک به او اطلاع داده می شود.

برخی از افراد این موضوع را مطرح کرده اند که گاهی پیامک هایی با محتوای خرید و فروش سیم کارت با کد ملی آن ها خبر می دهد، در صورتی که خودشان این کار را نکرده اند. اگر با چنین موردی روبه رو شدید به سامانه استعلام خطوط مشترکین مراجعه کنید. اگر سیم کارتی در این سامانه وجود داشت که توسط شما خریداری نشده است به دفاتر خدمات مشترکین مراجعه کرده و با ارایه ی کارت ملی از خطوطی که بدون اطلاعتان به نام شما ثبت شده آگاه شوید و برای قطع هر یک از سیم کارت ها اقدام نمایید.

اما اگر در این سامانه سیم کارت دیگری به نام شما ثبت نشده بود ولی پیامک خرید و فروش با کد ملی را دریافت می کنید، امکان دارد این خرید و فروش توسط صاحب سیم کارت دوم گوشی شما انجام شده باشدو در واقع گوشی های دو سیم کارته این قابلیت را دارند که از هر دو سیم کارت پیامک را دریافت کنند. بنا بر این اگر برای شما پیام هایی با این محتوا ارسال شد، به سامانه رگولاتوری مراجعه کنید، اگر شماره سیم کارت که برای شما پیامک شده به نام شما نباشد، احتمالأ این سیم کارت متعلق به مالک سیم کارت دوم گوشی دو سیم کارته ی شماست.

کاربران با مراجعه به سایت mobilecount.cra.ir و یا ارسال کد ملی مالکسیم کارت به یکی از دو خطوط 3000150 و 3000504901 از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت نسبت به استعلام تعداد خطوط ثبت شده به نام خود اقدام کنند.

 

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



نظرات کاربران


Success!
Error!
!فروشگاه سیم کارتتو ایجاد کن، 2.000 تومان اعتبار هدیه بگیر ایجاد فروشگاه اختصاصی +